eBook jako nástroj pro podporu klasického podnikání

Velká část lidí, kteří si kupují můj eBook Jak napsat eBook za 14 dní jsou podnikatelé, kteří vlastní nějaký byznys – prodávají nějaké výrobky či služby. Vědí, že eBook je jedním z nástrojů online marketingu a že je potřeba jej využít dřív, než to za ně udělá konkurence. Proč? Pojďme se na to podívat v tomto článku.

V dnešní době je v podstatě nutností mít webové stránky. Nicméně ty slouží jako obyčejná výkladní skříň, pokud na nich nevyužíváte chytré prvky online marketingu. Výkladní skříň je vám totiž sama o sobě k ničemu, dokud nenaláká klienty na to, aby vešli do obchodu. Většina obchodníků ví, že ani to, že člověk do nového obchodu vstoupí, ještě neznamená, že si něco okamžitě koupí.

Často je zapotřebí, aby klient prošel kolem výkladní skříně 10x, pak vstoupí a když vstoupí poduhé, potřetí, tak si teprve něco koupí. Není ale záměrem tohoto článku popisovat cestu zákazníka a psychologii prodeje.

Podívejme se, k čemu slouží eBook

eBook je nástroj k tomu, abyste získali na klienta email a mohli s ním dále komunikovat. Pokud následně zvolíte inteligentní postupy email marketingu, máte velkou šanci, že  až 80% z těchto lidí do dalších dvou let u vás nakoupí, přestože při první návštěvě vašeho webu o tom ani neuvažovali.

Spousta obchodníků a podnikatelů tuší, že když budou mít na své potenciální klienty email, může jim to pomoci v následném prodeji, a tak se snaží tyto emaily získávat nejčastěji pomocí Newsletteru. Návštěvníkům nabízí, aby se do něj přidali. A pak se diví, proč je k tomu ochoten jen málokdo…

Email je v online světě cenná komodita. Pokud už Vám jej někdo dá, musí za to něco dostat. Nabídněte návštěvníkovi svého webu něco neodolatelného výměnou za email a během pár měsíců máte kvalitní databázi s několika stovkami či tisíci kontakty, potenciálními klienty.

Stručně se dá říct, že čím víc máte e-mailů ve své databázi, tím víc máte platících klientů, tím víc máte peněz… A e-maily nejsnadněji získáte výměnou za hodnotný obsah, kterým může být právě eBook.

Shrnu-li to – eBook je nástroj, ve kterém máte úžasnou možnost zaujmout klienta na dobu delší, než 5 sekund na webu, ukázat mu, kdo jste, říct mu svůj příběh, své zkušenosti a to, proč právě vy jste expertem v oboru vašeho podnikání. K tomu klientovi předáte něco hodnotného – rady, tipy, návody, postupy, řešení problému, inspiraci. Podstatou je vybudovat si nejdříve s klientem vztah a důvěru, a pak teprve prodávat. 

Dělejte to jako prodejci čokolády

Aby u vás klient rád nakupoval, musí mít vztah a důvěru k vašemu produktu a k vám. To ale těžko získá, když jej nevyzkouší… Mám takový příběh z nedávné doby.

Trávíme aktuálně pár týdnů v New Yorku (podzim 2013) a když jsme se jeden den procházeli po známé nákupní ulici 5th Avenue, narazili jsme na obchod s naší oblíbenou čokoládou Lindt. Neměli jsme chuť něco kupovat, ale zajímalo nás, jak to vypadá uvnitř, tak jsme otevřeli dveře a v tu chvíli nám do ruky přistál čokoládový bonbón. Milé uvítání…

Člověk se hned s chutí zakousne a co myslíte, že se děje, když se sladká čokoláda topí ve vašich ústech, zatímco se díváte na čokoládu všude kolem? Ano… Chcete více. Z prodejny jsme odcházeli s několika čokoládami a za dobu našeho pobytu se tam ještě 2x vrátili.

Čokoláda a eBook mohou mít překvapivě mnoho společného… 🙂

Když klient přijde na vaše stránky, řekněme že jste taky prodejcem čokolády, nemůžete mu dát fyzicky čokoládový bonbón, ale můžete mu dát třeba eBook o tom, jak čokoládu vyrábíte, nebo 5 tipů, nebo eBook o tom, proč je čokoláda dobrá pro vaše zdraví, nebo eBook na téma 7 skvělých čokoládových receptů, Tipy na nejlepší dárky pro ženy (s čokoládou v čele)… atd.

Klient si stáhne eBook, pravděpodobně nenakoupí ve vašem obchodě nebo e-shopu ihned, ale pokud bude v eBooku vše potřebné, bude vás mít uloženého v hlavě jako experta na nejlepší čokoládu a kam myslíte, že zabrousí, až bude chtít takovou nejlepší čokoládu koupit?

A aby na to nezapomněl, pošlete mu třeba za 14 dní nějaký (neprodejní a hodnotný!) článek z vašeho blogu, nebo video o výrobě čokolády, optimálně ho taky pozvete na svou facebookovou stránku, která se jmenuje třeba „Miluju čokoládu!“.

Rozumíte?

Takto funguje využití eBooku v klasickém podnikání. Teď už stačí ho jen napsat…

Stáňa Stiborová
Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka knihy Podnikání z pláže a oblíbeného online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.
Komentáře
  1. Marek Hnátek napsal:

    S e-bookem jako nástrojem pro podporu podnikání jednoznačně souhlasím. V současné době jeden píšu ve spolupráci se zkušeným e-shopařem. Navnadila jste mě Vaším e-bookem, právě jsem ho objednal, tak snad to nebyla špatná investice :-).

  2. Miroslav Holeček napsal:

    nevím co mám komentovat , nedaří se mi stáhnout e.book a tak jsem romrzelý.
    Přeji pěkné prožití Vánočních a Novoročních svátků

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Dobrý den Miroslave, koukám, že se jedná o eBook Zápisky z New Yorku. eBook Vám dorazil v příloze emailu a máte tam i odkaz na stažení, je to v PDF, takže pokud se Vám to nezobrazuje, vyzkoušejte buď jiný prohlížeč, nebo aktualizuje Acrobat Reader. Pak by mělo být vše v pořádku.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů