Na toto téma nemá cenu nic psát… anebo?

„Chtěla jsem napsat eBook na téma X, ale zjistila jsem, že už ho někdo napsal. Všechny moje plány na podnikání z pláže jsou zmařeny…“ Tak s touto obavou se velmi často setkávám v dotazech svých klientů a myslím, že se s ní potýkají nejen autoři eBooků, ale také autoři tištěných knih.

Nicméně právě u autorů knih se můžeme inspirovat pro odpověď, protože knižní trh přeci jen funguje o pár stovek let déle než trh eBookový. 🙂

Inspirace na knihkupeckých pultech

Když se zajdete podívat do knihkupectví a vyberete si nějaké konkrétní téma, řekněme třeba jógu nebo navštívíte sekci Matka a dítě, uvidíte desítky, někdy i stovky knih na podobné téma. A přesto se všechny prodávají. 

tema-knihy

Důvodem je to, že když dva napíšou něco na stejné téma, bude to pravděpodobně úplně jiná věc.

Navíc styl, váš osobní příběh, zkušenosti, váš osobitý přístup k věci… to vše přispěje k tomu, že budete přitahovat úplně jiný typ klientů a čtenářů než autor jiné knihy či eBooku na stejné téma.

Nenechte se odradit tím, že ve vašem oboru už někdo napsal eBook nebo knihu, kterou teď chcete napsat vy. Když dva dělají totéž, nikdy to není totéž.

Navíc to znamená, že tento obor lidi zajímá a vyhledávají jej. Pokud se v daném oboru prodávají desítky dalších knih, znamená to, že cílová skupina se už těší i na tu vaši. A že stejná cílová skupina se pohybuje i na internetu a možná čeká právě na váš eBook

Na anglicky mluvícím trhu, kde se eBooky prodávají už přes deset let, je to dnes už podobné jako na našem trhu s knihami. Na jedno téma existují desítky eBooků a neustále vznikají nové a nové. Přesvědčit se můžete třeba na serveru Clickbank.com, který je takovým tržištěm eBooků.

A přesto nedochází k úpadku tohoto oboru nebo nasycení trhu. Ba naopak. Online prodej eBooků a info produktů je v USA stále na vzestupu.

A co nesmrtelné knihy?

Kniha je info produktem, který je v historii lidstva už po tisíciletí. Internet dnes umožňuje elektronickou formou dostat informace a knihy ke čtenářům mnohem rychleji například právě ve formě eBooku, přesto je i kniha ve své tištěné podobě nesmrtelným evergreenem.

Držet v ruce knihu, prolistovat si ji a začíst se do jejích stránek třeba u kafíčka na terase nebo na lehátku na pláži, to má přeci jen pořád své kouzlo a vždy bude mít. Kniha má jiné kvality než eBook, a zatímco pro některé žánry a témata se lépe hodí formát tištěné knihy, pro jiné je zase vhodnější elektronický formát.

Tento trh je stále otevřený, a kdyby měl člověk vycházet z obavy, že na jeho téma už někdo něco napsal, zasekli by se autoři knih už dávno v minulosti, protože o všem už někdy bylo něco napsáno.

Ale vaše zkušenosti, příběh, know-how, to vše je naprosto unikátní. A tak svět možná čeká právě na tu VAŠI KNIHU nebo VÁŠ EBOOK. 

Takže ať už sníte o tom, že budete podnikat z pláže jako autor eBooku, nebo že se stanete autorem tištěné knihy – nenechte se odradit obavou, že na vaše téma už někdo něco vytvořil nebo napsal. Dejte do toho kus sebe, svůj příběh, autentické zkušenosti a vytvoříte originál, který budou lidé s nadšením číst. 🙂

Stáňa Stiborová
Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka knihy Podnikání z pláže a oblíbeného online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů