Jak úspěšně prodávat eBook? Report za 6 měsíců prodeje

Včera to bylo přesně 6 měsíců, co jsem pustila do prodeje svůj eBook Jak napsat eBook za 14 dní. Bylo to zajímavých 6 měsíců s ještě zajímavějšími výsledky 🙂 Taky to bylo 6 měsíců vývoje a nových poznatků, učení, zkoušení, akce. A tak pokud Vás zajímá, jak se dá v česko-slovenských podmínkách prodávat eBook, pak mám tady pro Vás čísla, která Vás budou zajímat…

Pár slov, než se pustíme do čísel…

V prvé řadě chci říct, že tento report nezveřejňuji proto, abych v někom vzbuzovala závist nebo se chlubila. Chci jednoduše jen ukázat, jak může fungovat info-podnikání v českých podmínkách.

Už při reportu z prvních dvou měsíců prodeje eBooku jsem upozorňovala na začátku na jednu věc a mám pocit, že je na místě to zmínit i tentokrát. Úspěch nepřichází přes noc a není dílem štěstí nebo náhody. Rozhodně mých posledních 6 měsíců nevypadalo tak, že jsem na začátku věnovala 14 dnů psaní eBooku a pak už se vše dělo samo…

Jak to teda bylo? Musela jsem si ujasnit, co vlastně chci lidem předat a pak začít dělat věci, které jsem nikdy předtím nedělala, překračovat své komfortní zóny, musela jsem vyjít s kůží na trh a ukázat světu, kdo jsem a pravdou je, že jsem se na začátku hodně bála, jaké reakce dostanu. Průběžně jsem dávala ze sebe to nejlepší ve formě článků, mailů, webinářů, komunikací fanoušky na facebooku a průběžně jsem pak začala dostávat úžasnou zpětnou vazbu.

Na té cestě jsem toho udělala tolik, že když jsem se rozhodla vše zpětně popsat a seskupit v ucelenou strategii, potřebovala jsem na to 24,421 slov 🙂

311,390 Kč za 6 měsíců prodeje

To je celková zaplacená částka za eBook Jak napsat eBook v období od 28.2.2013 do 28.8.2013.

Celkově si eBook zakoupilo k 28.8. 450 lidí

Kdo byli tito lidé?

Celkem 222 eBooků, tedy 49,33%, si koupily ženy.

Celkem 228 eBooků, tedy 50,67% si koupili muži.

Celkem 204 eBooků si koupili lidé, kteří už podnikají, resp. 204 eBooků si zakouili lidé na své IČO nebo firmu. To je 45,95% z celkového objemu zaplacených objednávek.

Plátců DPH bylo celkově 127, tedy 28,22% z celkového objemu zaplacených objednávek. Toto číslo považuji celkem za důležité z hlediska přemýšlení o tom, zda eBook či online program prodávat s DPH nebo bez. Evidentně téměř 72% lidí ze strany mých klientů nejsou plátci DPH a proto je skvělé, že mám stále možnost eBook bez DPH prodávat (nejsem plátce).

Způsoby platby, aneb potřebujete opravdu platební bránu?

Ano, potřebujete. Celkem 179 klientů zaplatilo eBook kartou, což je 40% ze všech proběhlých plateb. Platební bránu GoPay však využilo téměř 54% klientů, protože dalších 14% zaplatilo převodem pomocí platební brány.

Celkový objem transakcí přes GoPay platební bránu byl tedy v částce 165,600 Kč.

Celkové poplatky za transakce přes GoPay platební bránu byl 4,190 Kč.

Za hlavní výhody platební brány považuji to, že klienti si eBook mohou zaplatit hned a téměř okamžitě po platbě je jim doručen. Pro mě, jako prodejce, to má samozřejmě také výhodu a to tu, že objednávka je už zaplacena a klient nezapomene v dalších dnech na to, že si něco objednal.

Celkově 32 klientů, tedy 7,21% ze zaplacených objednávek, si zakoupilo eBook v eurech. Nejčastěji ze Slovenska.

Celkem 14 klientů, tedy 3% z celkového objemu všech objednávek, využilo možnosti garance vrácení peněz. Důvody k tomu byly dva. Za prvé – eBook je příliš jednoduchý. Za druhé – eBook je příliš složitý. Každý člověk startuje z jiné pozice a je to naprosto OK, takže respektuji to, že pro někoho je to málo a pro někoho příliš.

Affiliate partneři a jejich podíl na prodeji eBooku

Za dobu prodeje eBooku se do mého affiliate systému zaregistrovalo celkově 95 partnerů. Vzpomínám teď na dobu, kdy jsem s prodejem začínala a říkala jsem si, jak a kde vlastně najdu ty partnery? Vždyť nikoho neznám. Palčivá otázka všech začínajících info-podnikatelů… O 6 měsíců později mám partnerů 95 a astistují při více než 60% z celkového objemu objednávek. Kde a jak, to je na trochu delší povídání a věnuji tomu celou kapitolu v novém eBooku. Nyní se podívejme na čísla.

Celková provize partnerům za 6 měsíců: 66,010 Kč, to je 21% z celkového obratu.

Celkem partnerů: 95

Celkem aktivních partnerů: 74

Celkem partnerů s 1 a více konverzemi: 24

Potřebujete opravdu vlastní databázi?

V Jak napsat eBook za 14 dní píšu o tom, že jeden z hlavních důvodů, proč napsat eBook, je začít díky němu budovat kvatlitní databázi kontaktů. Je to jedna z cest, jak přeměnit návštěvníky Vašich stránek na pravidelné čtenáře, komunitu, budoucí klienty. Já jsem vytvořila pro své návštěvníky tzv. VIP klub, do kterého vstoupilo už 793 čtenářů. Odkud přišli, to je opět na delší povídání, ale pojďme se podívat, jakou hráli roli při prodeji.

Celkem byl v mém VIP klubu dříve, než si zakoupili eBook, 66 lidí, což je 14,67%. Tito lidé nakoupili v celkovém objemu za 45,540 Kč.

Ve stejný den a obvykle o něco dříve, než udělali objednávku, vstoupilo do VIP klubu dalších 45 lidí, tedy 10% ze všech klientů.

Celkový počet lidí, kteří jsou ve VIP klubu a zároveň si zakoupili eBook bez ohledu na časový údaj, je 151, což je 33,56% klientů eBooku.

Proč si tolik lidí kupuje můj eBook?

Pokud jste četli můj eBook Jak napsat eBook za 14 dnů, tak si možná pamatujete ještě na to, že lidé koupí cokoli z 8 důvodů. Jsou to ty stejné důvody, proč lidé mají motivaci věci dělat. A tak vím, že lidé nekupují eBook proto, že chtějí mít napsaný eBook.

Lidé kupují můj eBook proto, že si chtějí usnadnit život, chtějí vydělat více peněz, chtějí více svobody, chtějí odjet na tři měsíce třeba do Austrálie a zatím na to nemají peníze, chtějí se zbavit starostí o to, jestli jejich byznys další měsíc vydělá nebo ne a dopomoci si k tomu kvalitní databází, chtějí se zbavit starostí o to, za co zaplatí příští měsíc nájem, chtějí dát světu to, co se naučili, inspirovat další lidi a mít tak pocit, že za něco stojí, chtějí konečně odejít ze zaměstnání, které je nenaplňuje, chtějí mít čas na svůj život… chtějí podnikat z pláže a plnit si své sny 🙂

A já jsem tady pro to, abych jim s tím pomohla tím, že je učím, jak na to 🙂 A víc než z čísel jsem nadšená ze zpětné vazby, které se mi od Vás všech za ty měsíce dostalo, protože Vím, že Vás inspiruju ke změně, nakopávám k akci, ukazuju Vám možné cesty a směr, který Vás třeba zatím nenapadl nebo se ho bojíte. Uvědomila jsem si, že tím, že ukazuju, že to jde, dávám i ostatním naději, že to půjde i jim.

A ano, mám radost i z těch čísel, protože život je mnohem jednodušší, když odpadnou starosti o peníze. Když trávím krásný den se svými dětmi a mužem na pláži, jdu se projít po horách, které tak miluju, nebo jen tak ležím pod stromem a poslouchám, jak šumí vítr ve větvích… je to úžasný pocit vědět, že v tuto chvíli peníze na mém účtu SAMY PŘIBÝVAJÍ, zatímco já si užívám život.

A tak Vám i tentokrát chci ukázat, jak…

Za poslední měsíce se mě čím dál více lidí ptalo JAK. Jak jsem to udělala? A možná se i Vy teď ptáte, jak jsem to udělala… jak vydělat 300 tisíc za půl roku prodejem eBooku?

Po konzultaci s několika autory eBooků a online programů jsem přišla na jednu věc. V jedné konzultaci jim všechno potřebné, co musí udělat, aby byli úspěšní, jednoduše nepředám a na hlubší spolupráci s takovým množstvím lidí nemám prostor ani čas. Stručné odpovědi nebyly dostatečné, a to vedlo k mému rozhodnutí dát odpovědi komplexní.

Všem a ve formátu mně vlastním, v novém eBooku Jak úspěšně prodávat eBook.

Uběhly 4 dny od chvíle, kdy jsem tento nový eBook začala prodávat a už má svých 78 majitelů, budoucích podnikatelů z pláže. Wow! Radost, nadšení, vděčnost, naplnění, pocit dobře odvedené práce… to jsou moje pocity v těchto dnech. Přeju si, ať i Vám pomůže na cestě za Vašimi sny 🙂

PS: A napsala jsem ho za 14 dní 🙂

Stáňa Stiborová
Žije svůj život naplno a plní si své sny, i ty nejšílenější, každý den. Před pár lety se rozhodla, že už nechce, aby jí dny protékaly mezi prsty jako písek v přesýpacích hodinách. Je žena, matka dvou dcer a jednoho syna, partnerka skvělého muže, expertka na online marketing a úspěšná podnikatelka.

Stáňa je autorka knihy Podnikání z pláže a oblíbeného online kurzu Podnikání z pláže. Inspiruje lidi, jak žít svobodně, radostně a naplno a učí je, jak využívat potenciál internetu a online marketingu k tomu, aby se mohli vydávat za svými sny a podnikat třeba z pláže.

Více o Stáni najdete tady.

Stáni můžete napsat na stana@podnikanizplaze.cz Připojte se mezi plážové podnikatele na facebooku.
Komentáře
  1. Jana napsal:

    Píšete v novém ebooku i o tom, že nebýt D.Kirše a toho, že vás zminoval před svými posluchači tak byste prodala zlomek? To je docela hodne duležité! Asi mi tento komentář nezveřejníte. Pokud ano, tak budou pod ním komentáře, že vám to nepřeju. Přála bych vám to, kdybyste v tomto businessu měla zkušenosti. Zkušenost není to, že na vás odkážou další lidi z programu davida kirše. To není marketing. A co je nejhorší? Běžný uživatel nedosáhne takový uspech, protože se o jeho ebooku david prostě nezmíni. Stejne tak jen tak nikdo nepřijde do VIP klubu toho žadatele. bohužel tyto návody jsou k ničemu. snad přijde nekdo jiný, kdo vše udelá opravdu návod který funguje. Jana

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Dobrý den Jano, ano, píšu tam o Davidu Kiršovi i o tom, jak důležité je spojit se na začátku s někým, kdo už je v daném oboru expertem a představí Vás a Vaše know-how lidem a také píšu hodně o affiliate spolupráci a o tom, jak je v tomto oboru klíčová, což vidíte i v těchto zveřejněných číslech. Také v něm hodně píšu o tom, že jen spojení s expertem typu David nestačí a je potřeba udělat mnohem více před tím i potom a co to „mnohem více“ je. V eBooku také dávám návod a rady na to, jak to udělat stejně, jako já. Čtenáři mého eBooku jsou často z úplně jiných oborů, než je info-marketing – zdraví, daně, osobní rozvoj, malování, feng shui, fotografování, výchova dětí, stavebnictví, design, cestování, výuka jazyků atd… a to jsou lidé, kteří potřebují jiné experty, kteří je pro změnu představí jejich databázím v jedné z mnoha fází, které je potřeba na cestě k úspěchu projít. A pokud chcete vědět, jak na to, tak mrkněte do nového eBooku. Nejde o to, jestli mi to přejete nebo nepřejete, věříte nebo nevěříte, ale jestli to uděláte taky 🙂 Jak říká můj učitel T. Harv Eker – buď máte výmluvy, nebo výsledky. Hodně štěstí.

      • Stanislava Mrázková napsal:

        Ano Jano, toto je Váš názor. Jdu věnovat energii těm, kteří se ode mě chtějí učit a inspirovat. To je moje cesta 🙂

        PS: A tak mě napadá, možná jste špatně pochopila slovo „první“ – jedná se o první ze dvou prodejních, nikoli první v životě. eBooků už mi prošlo rukama hodně, než jsem se pustila do Jak napsat eBook.

        • Anton napsal:

          O kvalitách a schopnostiach p. Mrázkovej dostatočne vypovedá diskusia a hlavne jej asertivné, skromné a pokorné odpovede ľuďom, ktorí majú svoj názor a dovolia si nesúhlasiť s názormi p. Mrázkovej. Ale v krajine (ČR), kde je prezidentom alkoholik, alebo v krajine (SR), kde ľudia volia istoty to môže byť aj tak jedno.

      • Vitalino napsal:

        Pani Janu jsem nejak nepobral?? Nevadi jedeme dal.

        • Stanislava Mrázková napsal:

          Ano Petře, bez affiliate partnerů by to bylo o 60 % méně, jak můžete vidět v tom reportu 🙂

    • Peter napsal:

      ale ved práve to je marketing, keď vytvoríte taký skvelý produkt alebo službu, že ludia vás budu doporučovať ďalej

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Děkuji Michale a s radostí budu přinášet další zkušenosti a nápady, které čerpám v infopodnikatelské praxi 🙂 Čeká nás brzy nová velká kampaň, takže toho bude v dalších měsících opět hodně zajímavého.

  2. Podľa mňa je super, že Stanislava M. spracovala tému ako napísať eBook. Pomôže to mnohým a keďže to kúilo pár stovák ľudí a iba 3% požiadalo o vrátenie peňazí, tak tých 97% to považuje zrejme za hodnotné. Čo je super! Skôr by som považoval to, že Stanislava M. využila Dávida K. ako nespravodlivú výhodu, ako to pomenoval motivátor Ivo Toman. V podstate je to správne využiť to, čo sa núka. Takže prajem Stanislave, nech sa ďalej darí a nech pomáha internetovej komunite ďalšími dobrými nápadmi.

  3. Jana napsal:

    Ano, ale vy se prezentujete tím, že prodáváte ebook jak jste vydělala 300 000 kč za 6 měsíců. To, že jste to dokázala je chvályhodné. To, že nejste expert na ebook je ale pravda. Pro mne je expert ten, kdo napíše 10 ebooku, prodá jich tisíce nebo desetitisíce a zvládá marketing.

    Napsat ebook, jak napsat ebook a potom ho prodávat jako svůj první počin není čin experta ale kopírovače. Paní Mrázková a ruku na srdce a trošku statistiky, ukažte nám čísla kolik ebooku jste prodala po tom, co Vás pan Kirš zmínil v jeho projektech? Bude to minimálně dobrá polovina a zbytek tvoří vaší affil partneři. A toto je to co mi vadí. Jemná ale viditelná manipulace s čísly a následná snaha o vlastní propagaci. Affiliate partneři jsou fajn, ale nebýt Davida, tak o vsá nikdo neví. Bohužel ne každý může využít jeho osoby ke své propagaci.

    Na cestě k úspěchu se budete potkávat i s lidmi, kteří mají svůj názor a nebojí se ho sdělit. Já nehledám výmluvy. Hledám kvalitní infoprofukty a rád bych si koupil i váš. Ale nepřesvědčila jste mě a sleduji vás dlouho.

    V ČR máme zatím 2 experty, které považuji za experty v oblasti infoproduktů.
    Pan Kirš a jeho znalosti o email marketingu, které dělá dlouhodobě a má výsledky.

    Pan Roženský, který je expertem přes affiliate.

    Není to moje výmluva ani nepřejícnost. Jen si tady na nic nehrajme. Vždyt to víte sama. Mimochodem si pamatuji, jak jsem viděla jeden z webinářu, kde jste vystupovala jako host a při otázce kolik ebook stojí jste se začala pomalu točit na židli. To je přesně řeč těla, která ukazuje, že si člověk není v něčem jistý. A vy si asi nebudete jistá v tom, že ta kvalita tam je.

    Přeji vám hodně štěstí a do budoucna snad nasbíráte více zkušeností, abyste mohla prodávat nějaké infoprodukty tentokrát popisující vlastní zkušenost, která bude jiným lidem k velkému užitku. Jana

    • Petr napsal:

      Kdo nepochopil Janu, ať si to přečte znova a znova. Myslím, že poměrně jasně píše svůj úsudek (mimochodem se kterým sympatizuji). Málokdo má tu možnost být podpořen tak velkou databází s jakou disponuje David Kirš.
      Pokud by Stáňa prodávala e-book jen sama za sebe, bez podpory Davida. kdo ví, kam by se prodej vyšplhal … na jednu desetinu?

    • Petr Popek napsal:

      Jano četla jste vůbec, co vám Stáňa odpověděla? Váš další komentář na to vůbec nevypadá. Místo reakce na její argumenty rozvádíte dál své vlastní pravdy.

      Vypadá to, že jediný člověk, s kým si v diskuzi povídáte jste vy sama 🙂

  4. Tonda napsal:

    Super úspěch. Prosím nepřidáte odkazy na weby, kde lidi recenzují váš první produkt“ jak napsat e-book“. Nikde neumím najít nezavislou recenzi bez affil odkazů.

    Děkuji a přeji úspěch s dalším produktem
    Tonda

  5. Stanislava Mrázková napsal:

    Tondo, to bych moc ráda, ale většina mých „studentů“ se naučila z Online Továrny na Peníze, že mají používat affiliate odkazy, takže pokud jsou z mého eBooku nadšení, tak pak o tom píšou na blogu a rovnou affiliate odkaz používají. Chápu, že Vám to může připadat neobjektivní. Objektivní bude udělat si názor vlastní 🙂 Kupte si můj eBook a pokud se Vám nebude líbit, bez otázek Vám vrátím peníze.

  6. Zdenka napsal:

    Krásný den,
    také jsem si koupila e-book od Stáni a ačkoliv jsem informace v něm obsažené v podstatě věděla (po několika diplomkách a nespočtu seminárních prací na UK, jeden ví jak má psát:-)), tak pro mě byl přínosem – ucelený přehled díky němuž si setřídíte vše co víte. Největší pomocí mi byl plán psaní, donutil mě se k něčemu „dokopat“ 🙂
    Ke komentáři paní Jany: mít kontakty na vlivné lidi/experty z oboru a umět z nich vytěžit, je také umění. Je pravda, že produkty Davida a Stáni se podporují a proč ne? Důležité je prodat (čestně a férově), a to se Stáně daří.

    Stáni gratuluji a přeji hodně dalších dobrých nápadů 🙂

    Zdenka

  7. Eva Marvánová napsal:

    Píšu zde jednu recenzi bez afilliate odkazu 🙂 Koupila jsem si první i druhý ebook. První mi dal opravdu hodně. Je v něm hodně informací, ale jsou napsány stručnou formou, takovou, že je to snadno použitelné pro člověka, který se v této oblasti teprve snaží zorientovat a v odborných marketingových knihách by se ztratil. Tedy jinak řečeno, díky bohu, že existují funkční knihy pro nás obyčejné smrtelníky. Druhý ebook jsem ještě nestihla prostudovat, ale moc se na něj těším.
    Koupila jsem si mnohem více knih, za více peněz, které mi daly dohormady mnohem méně, než jeden ebook paní Mrázková.
    Moc mě nezajímá jak je a nebo není expert vzhledem k marketingovým odborníkům. Zajímá mě, jestli mi její práce něco dala a nebo ne. A že si v něčem možná nevěří? A kdo si ve všem věří? Mně přijde lidská a to se mi moc líbí. Jde si prostě svojí cestou a dělí se s námi o to, na co přišla. Mně to inspiruje. Nedokážu zde nenapsat úvahu směrem k paní Janě: zajímalo by mě, když ona sama je expertka a rozumí tomu, co vytvořila? Jakou reálnou hodnotu přinesla nám obyčejným lidem? Věřím, že určitě nějakou ano, alespoň podle toho, jak prezentuje svoje znalosti. Velmi ráda se budu učit i od jiných expertů.Tedy Jani, co se od Vás mohu naučit? Kde si mohu koupit Vaše knihy? Hezký den!

  8. michal napsal:

    Nechci tedy rypat, ale to, co pani pisici svuj prvni ebook o tom, jak napsat ebook, prodala za pul roku jsem prodal za dva dny… takze jako inspirace zajimave, ale chybi srovnani.

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Koukám, že jste soutěživý typ :)) No tak už se těším na ebook o tom, jak jste to za ty dva dny udělal. To těm dvěma dnům nepředcházela žádná práce? 😉 …to berte jako vtip.
      Samozřejmě ve velkých kampaních s velkými databázemi dosahujeme takových výsledků během první hodiny prodeje. Ano, v infopodnikání můžete vydělávat mnohem více, ale určitě se to nestane ze dne na den, jako že se dneska rozhodnete „budu infopodnikat“ a zítra vyděláte sto tisíc. Moje eBooky jsou určeny pro běžné smrtelníky, kteří zatím takovými databázemi ani zkušenostmi nedisponují. Každá cesta má svůj vývoj a stupně, kterými je dobré projít.

  9. monika sicova napsal:

    Ahoj Stano, ja ti fandim a tvuj e book mne bavil. Opravdu super, uceleny. A pani Jana ? Zajimalo by mne co ji drazdi ? Navic 300000 kc nejsou zas tak obrovke penize za dobrou praci, adekvatni ! Drzim Vam palce, je to super, lepsi jsou lide, co nestoji vzadu. Ale ukazi se a reknou, to jsem ja, to je moje prace, to je ma cena…..pryc se zamastmavately…..

  10. Stanislava Mrázková napsal:

    Děkuji za všechny komentáře. Chci jen dodat (a už jsem to dodala i do článku), že záměr zveřejnění článku nebyl chlubit se, ale ukázat, že to v českcýh podmínkách JDE.

    Samozřejmě, jak poukazujete v některých komentech a jak píšu i v novém eBooku, součástí mého úspěchu BYLO spojení s Davidem Kiršem… Asi jako součástí úspěchu Anety Langerové byla účast v Superstar. Nikdo nikdy nepochyboval o tom, že uměla zpívat už předtím, že.. 😀 Taky nikdo nepochyboval, že to byla důležitá součást jejího úspěchu. Tuto analogii byste našli i v jiných oborech.

    Spojení s jinými experty z Vašeho oboru je žádoucí, protože je Vám na nic, že jste skvělým expertem, když o Vás nikdo neví. V eBooku tomu věnuju celou jednu kapitolu včetně námětů a tipů, jak na to.

    A samozřejmě nelze očekávat, že hned první týdny po tom, co vystřelíte do světa jako expert, tak budete profík. Nebyla jsem jím já, nebyl jím na začátku ani David, no a nakonec ani ta zmňovaná Aneta. Jsou to všechno postupné kroky. A právě tou nedokonalostí po cestě člověk zjišťuje, kterými směry nejít. V eBooku ukazuji směr, který mě osobně fungoval. Jasně a srozumitelně se vším, co k tomu patřilo a patří. Věřím, že těm, kdo budou chtít tuto cestu poznat, eBook velmi pomůže. Taky věřím, že těm, kdo budou chtít o tom pochybovat, nepomůže žádný argument. Tak to funguje a je to naprosto v pořádku.

    Přeji všem krásné dny a bez ohledu na sympatie, jděte za svými sny :))

  11. Stanislava Mrázková napsal:

    Děkuji, to jsem ráda 🙂

  12. Stanislava Mrázková napsal:

    Děkuji Zdeňko 🙂

  13. Stanislava Mrázková napsal:

    Evo děkuji, jsem ráda, že mé eBooky plní tu funkci, kterou plnit mají 🙂

  14. Linda napsal:

    Myslím, že tady nejde o to, kdo prodal za jeden den více eBooku, kdo se s kým spojil apod. Paní Mrázková napsala eBook, který mnoha lidem pomohl a to, že se spojila s někým, kdo ji dokázal zviditelnit – to je snad logický a velmi chytrý tah. Mohu umět spoustu věcí a mnohem lépe, než ostatní, ale pokud to nikomu neřeknu a neprotlačím své umění dopředu je mi to k ničemu.
    Podle mého názoru paní Mrázková jen umí využít to, co zná a čemu rozumí a umí do toho zapojit ty správné lidi. A navíc – dělá něco, co ji zajišťuje spokojený život a přísun financí. Pokud je to všechno navíc děláno čestně, nevidím v tom problém.

  15. Šímová Liduš napsal:

    Děkuji za ty krásné lidičky jako je paní Stáňa. Knihu jsem ještě nečetla, ale už se na ni moóc těším!!! Jsem důchodkyně-snad mi to příští měsíc vyjde. Ráda se dozvídám o nových věcech a ještě víc, kdybych zvládla vše, jak paní Stáňa píše se naučit. E-meil jse poslala i dceři a známé. Určitě na tom budou lépe a eBook si zakoupí. Děkuji Vám, paní Stáňo za nápad. A přeji ještě hodně takových úspěchů i lidem, kteří jsou ochotni na sobě pracovat.

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Děkuji Vám za komentář i za přání. Je skvělé, že i jako důchodkyně se vzděláváte a zajímáte o tyto věci. Ať se Vám daří! 🙂

  16. Roman napsal:

    Osobně jsem si e-book Stáni koupil. A některé články ve své firmě (www.rokasound.com) převedl inspirujíc se tímto vzorem. Cena za e-book mi přišla trochu vysoká. Přeci jenom jde „pouze o psaný text“. Nicméně ta cena je snesitelná. Všichni víme, že např. „poctivá kniha“ stojí o dost méně. Vypracovat tento e-book zabralo jistě mnoho času. A každý má tu možnost ohodnotit svojí práci dle svého gusta. Takže Stáňo za mě díky. Pokud někdo potřebujete srozumitelný návod na to, jak napsat e-book, pak je Stáni e-book vhodným řešením a doporučuji. Samozřejmě pokud si člověk uvědomí analogie v jiných běžných životních situacích, využijete poznatky v něm např. při jednání s klientem. Nebo také s dítětem. Totiž jak přesvědčit malé dítě, aby nedělalo něco špatného? Jednoduše v přínosech pro něj:-). Problém mnoha kritiků je v tom, že jednoduše neumí pracovat s informacemi. Vytěžit z nich maximum. Pochopit, jak je uplatnit v praxi. To však není problém Stáni, nýbrž každého z nás. Co tedy oceňuji nejvíce je report v datech a číslech. To mě doslova vyrazilo dech:-). Přesně tak by to mělo vypadat. Protože informace málo – hodně atp. = 0 informací. Grafy, konkrétní čísla – to vše jsou data, ze kterých si mnozí můžete odnést hodně. A teď jenom doufat, že ta data jsou relevantní:-) Jsou, Stáňo?:-)

    • Roman Kaur napsal:

      Občas je smutné, že když člověk odhalí zákulisí, setká se s negací místo s poděkováním :-). Je trochu s podivem, že u politiků se toho nedočkáme, ač jde o veřejné finance nás všech. No, a když to pak začínají dělat lidé „odspoda“, následuje opět kritika. A tak se ptám, co člověk český vlastně chce?? 🙂 Ač je záměrem také motivace potenciálních klientů, každopádně oceňuji Váš i Davidův přístup k otevřenosti. Ne každý se odváží „ukazovat obsah své peněženky“ :-). Jen k té ceně bych podotkl. U info-produktů v podstatě nelze určit cenu tak, aby odpovídala přidané hodnotě. Jednoduše ze dvou důvodů.

      1) V počátcích tvůrce nemůže vědět, kolik ks. se prodá. A tedy jaký bude konečný zisk. Může se stát, že produkt, nad kterým strávíte např. 1000 hodin, vám vydělá např. 50 000Kč. Pak ve výsledku se každá vaše hodina práce zúročila jen 50Kč/1h. A nebo produkt „půjde na dračku“ a vydělá 3 000 000Kč. Pak vychází čistý zisk už na 3 000Kč/1h. A 50 nebo 3 000 Kč/1h to je celkem rozdíl. Takže s tvrzením, že cena odpovídá hodnotě, bych byl opatrný.

      2) A druhým důvodem je, že hodnota takového produktu je pro každého jiná. Někdo takový návod zúročí několikanásobně a druhý jej zase po „přelouskání“ prvních třech stran „vyhodí do koše“. Osobně se domnívám, že info-produkty v Čechách jsou často velmi předražené. A neříkám, že je to váš případ. Někdy je vhodné nenechat si „vymazat šotka“ z hlavy. Pak se nestane, že někdo naletí legracím, jejichž hodnotu si tvůrce stanovil např. na 15 000Kč. 🙂

      A tak se Vás, Stáňo, ještě zeptám. Jak jste došla k ceně Vašeho e-booku? Měla jste na počátku definovaný cíl? Např. chci, aby mi tento e-book, ve kterém naučím lidi, jak psát e-booky, vydělal 500 000Kč. Předpokládám, že prodám 700ks. Pak Vám vyšla cena cca 700Kč. Nebo jste si zkrátka jen tak definovala cenu? Podle toho, kolik třeba budou lidi ochotni zaplatit za tuto věc? Nebo čistě intuitivně?

  17. Stanislava Mrázková napsal:

    Děkuji za komentář Romane. Jsem ráda, že se najdou čtenáři, kteří umí vytěžit z mých eBooků maximum. Je to totiž tak, jak píšete, informace v eBooku obsažené, může člověk aplikovat na jakékoli podnikání, nejde jen o eBook samotný, ale i o mnohá zamyšlení nad cílovými klienty, nad tím, jak směrem k nim komunikujeme, jak nás vnímají. I eBook Jak úspěšně prodávat eBook, byť názvem je zaměřen na eBook, tak obsahuje informace, které potřebuje každý, kdo dělá cokoliv na internetu. Chytrý člověk si umí informace aplikovat na vlastní byznys. Jsou to věci, které používám nejen při prodeji eBooku, ale také ve velkých kampaních, které s našim týmem děláme (EmailAcademy, Neurorestart a další) a použila bych je, i kdybych měla třeba eshop s fyzickými produkty. Cena je určena tak, aby odpovídala hodnotě 🙂
    No a co se týče grafů a čísel, tak ano, jsou to data z FAPI (fakturační systém), AffilBoxu a SmartEmailingu, která jsem dala do tabulky, některá prošla a spočítala ručně (muži, ženy, podnikatelé, plátci DPH…). Pravdou je, že mě samotnou toto všechno zajímalo, abych věděla, kdo vlastně jsou mí klienti a odkud přicházejí, a když už jsem to měla spočítané, tak jsem si říkala, že to bude zajímat i ostatní… 🙂

    • Stanislava Mrázková napsal:

      Romane, ta cena se mi při psaní postupně rodila v hlavě. Od začátku jsem věděla, že obsahově ten eBook bude hodnotnější, než Jak napsat eBook, takže nějakou základní cenu pro odpíchnutí jsem měla. Čím víc jsem toho psala, tím víc jsem si říkala wow! tohle kdyby mi někdo na startu řekl, kolik bych za to já zaplatila? A z toho vznikla ta cena 1390 kč, z mého pocitu hodnoty kterou dostávám, kterou bych vnímala, kdybych já byla tím klientem. Často tyto otázky řeším tak, že se vžiju do role klienta, i v kampaních… je to funkční postup 🙂

      Mám ještě takový další přístup k ceně a trochu jej i vysvětluji na prodejní stránce. To know-how obsažené v eBooku je natolik hodnotné, že si myslím, že je fér, aby ho měli jen ti, kterým na tom fakt záleží a chtějí ty věci vědět, znát a uvést do praxe. Získají tak výhodu a vlastně i náskok oproti těm ostatním. A tou cenou mají ošetřeno i to, že to nebudou znát tisíce lidí, kteří kdyby to zkopírovali, tak návod ztratí svou hodnotu, jestli mi rozumíte.

      Taky mě k těm vyšším cenám vede další věc – věřím tomu, že když si člověk koupí něco dražšího, tak si toho více váží a danou věc opravdu použije. Kdybych prodávala eBook za dvě stovky, koupilo by si ho sice několikanásobně více lidí, ale do druhého dne by zampoměli, že něco takového vůbec mají, takže by to byly vyhozené dvě stovky. Když si něco koupíte za 1390, tak už je ta vnímaná hodnota jiná a najdete si čas se tomu opravdu věnovat. Opět vycházím z vlastní zkušenosti. Jak to mají jiní, to nevím, ale vím, že cenu jsem určila správně. Lidi, kteří jsou aktuálně v eBook Mastery Clubu (koupili si ten eBook) jsou opravdu zapálení pro věc 🙂 Z toho mám radost.

      Pak do hry taky vstupují affiliate partneři, kterým chci dát dobrou provizi a ne jen pár korun a další faktory. Takže je toho více a mám pocit, že jsem cenu nastavila adekvátně.

      Díky za zajímavou otázku 🙂

  18. Karolina napsal:

    Pro srovnání – na ebook paní Mrázkové jsem narazila na internetu sama. Bez reklam pana Kirše, o kterém jsem nikdy neslyšela, až tady. I pro člověka z oboru médií a copywritingu jsou v ebooku velmi hodnotné informace, a cenné pečlivě rozmyšlené know how, které funguje. Problém Čech je i postkomunistická závist. Některé to holt strašně žere že se druhým daří. Paní Stáňo, nenechte se hnidopichy odradit, mluví za vás vaše výsledky, a kvalita článků, které pro stovky jiných prokazatelně fungují. Vaše štěstí si zasloužíte a dáváte radost pohodu naděje i rady jak si vydělat spoustě lidí. Hodně sil na další cestě

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů