Dnešní článek bude pro český web možná poněkud netypický. Rozhodla jsem se totiž zveřejnit svůj výpis z prodeje eBooku. Celkem detailně sleduji, jak se eBook prodává a jaké akce mají největší vliv na jeho prodej, což jsou myslím i pro Vás zajímavé informace.
Druhý důvod je transparentnost. Stejně jako například společnosti obchodující na burze zveřejňují své výsledky, aby se mohli lidé na jejich základě rozhodnout, jestli investovat nebo ne s touto společností, rozhodla jsem se to dělat i já. V mém případě sice nedáváte své peníze mě, abych s nimi obchodovala, ale investujete svůj čas do čtení mého blogu, mých článků a mnozí investujete peníze do mého eBooku. Proto považuji svým způsobem za svou povinnost ukázat Vám upřímně a detailně, jak tento byznys funguje, abyste se mohli podívat na to, jak fungují strategie a techniky, které popisuji na blogu nebo v eBoocích, v praxi – v reálném životě.
Dříve, než se do toho pustím Vám chci říct jednu důležitou věc. Pokud v info-podnikání právě začínáte, je důležité si uvědomit, že úspěch v tomto oboru opravdu nepřichází přes noc. Ani přes týden… Chce to hodně práce, úsilí a zaměření pozornosti, než se zrodí výsledek.
Mnoho lidí na této cestě nedojde do konce, mnoho lidí selže, protože hledají rychlé prachy, a ty tak rychle nepřicházejí. Ale jak řekl Albert Einstein: „Nenechte se odradit tím, že dosažení vašeho snu vyžaduje čas. Ten čas totiž uteče tak či tak.“
Můžu Vás ujistit, že i já každý den pracuji na plnění svých snů a na tom, abych vytvořila nové věci, objevila nové obzory a žila život, jaký chci. Není to zadarmo a nestane se to lusknutím prstu. Ale když se do toho pustíte – na plno a s nadšením – pak máte velkou šanci na to, že se ve Vašem životě začnou dít úžasné věci.
V tuto chvíli má eBook Jak napsat eBook za 14 dní zhruba 2,000 lidí jako bonus v Online Academy Clubu a z tohoto čísla si jej přečetlo 1,022 čtenářů, kteří si zároveň i stáhli bonusy (ano, jste to i Vy, kdo jste díky těmto bonusům v mé databázi). To jen tak pro zajímavost 🙂 Teď se pojďme podívat na report:
Celkem objednávek eBooku: 287
Z toho reálné objednávky: 275 (po vymazání zdvojených objednávek, storno faktur apod.)
Z toho uhrazených: 246
Z toho vrácených eBooků v rámci garance vrácení peněz: 2
Celková vyfakturovaná částka k 7.5. 2013: 190, 170 Kč
Celková uhrazená částka k 7.5.2013: 168,000 Kč
Celkem k 7.5. 2013 na konverzích affiliate partneři: 49,910 Kč (konverze ještě nejsou schváleny, jsou tedy z celkového množství objednávek)
Na grafu výše můžete vidět dvě „vlny tsunami“. To, co dříve vypadalo jako vrcholy, se v určité chvíli stalo malými vlnkami. A ta chvíle bylo zapojení affiliate partnerů. To je ten první vrchol, kdy jsem spustila affiliate program a začali přicházet lidé, kteří byli primární cílovou skupinou pro eBook, tedy členové EmailAcademy, dále lidé od mých čtenářů, kteří byli spokojeni.
Ta největší první špička vznikla po odeslání emailu jednoho z partnerů s odkazem na můj článek Vykročení z komfortní zóny, aneb moje cesta na pláž. Zajímavé je, že tento článek ani ten email nebyly vůbec myšleny jako prodejní, ale jejich záměrem bylo inspirovat ty, kdo si jej přečtou, dát jim nový pohled na věc, ukázat, že tohle mohou udělat i oni.
Poučení 1: Z toho vyplývá zajímavé (nikoli neznámé) poučení pro affiliate partnery nejen mé, ale i jiných info-podnikatelů – lidé si potřebují vybudovat důvěru, přečíst pár článků na blogu, seznámit se s autorem a pak teprve má smysl jim něco prodávat. Resp. pokud se rozhodnou něco koupit, rozhodnou se pro to sami, není třeba jim to „na tvrdo“ říkat nebo psát.
Následně můžete vidět, že po této vlně se ty spodní vlnky trocuh zvětšily. To je moment, kdy jsem na prodejní stránku dala video, ve kterém vysvětluji, proč napsat eBook. Konverzní poměr se v tuto chvíli zvedl na 7 – 10%. Poučení 2: Opět je zde dobře vidět to, že lidé nekoupí danou věc ihned. Potřebují více informací, potřebují vědět PROČ. Proč tento produkt, proč právě od Vás.
Další velká vlna je webináři Info-podnikání, aneb podnikat jde i z pláže. Zde je vidět kromě již zmíněné důvěry to, že lidé potřebují vědět, že jste v daném oboru expertem. Nestačí to někde jen tak napsat, je dobré o tom dát lidem vědět více kanály a na to jsou právě webináře skvělé, protože Vás lidé vidí v přímém přenosu. Tento kanál pro Vaše info-podnikání rozhodně doporučuji.
TIP pro webináře: Začali jsme pro webináře používat technologii Google Hangout, kterou máte zdarma v rámci účtu google+. Doporučuji prostudovat. Výhodou je, že se webinář zároveň i streamuje na youtube a následně jej tam můžete uložit ve formě videa a sdílet jej například na svém webu.
Je velice pravděpodobné, že za první dva měsíce nevyděláte hned 200 tisíc… Ale kdybyste vydělali jen 10% z toho, jaké by to bylo? Napíšete eBook a vyděláte třeba 10 tisíc za první měsíc… Je to moc nebo málo? Je fajn si dát do začátku nějaký cíl a nenechat se odradit tím, že to nejde hned.
K úspěchu totiž potřebujete několik věcí:
Nezapomeňte, že cesty k úspěchu jsou někdy dlouhé a klikaté, ale do cíle dojdou jen ti, kdo po té cestě jdou, ne ti, kdo o ni jen mluví nebo na ni koukají z povzdálí. K vytvoření info-produktu Vám může pomoci třeba právě můj eBook – Jak napsat eBook za 14 dní.
Týmto článkom si ma riadne nažhavila 🙂 K 20. 5. plánujem dať do predaja môj prvý ebook: Psychológia telefonovania zákazníkom. Tak som zvedavý na svoje výsledky.
P. S. Nech to takto ide ďalej 🙂
Stáňo jednoduše perfektní, blahopřeju 🙂 a děkuji za otevřenost při uvádění čísel.
Kolik pisálků (nemyslím to hanlivě) sní o podobném úspěchu – něco napsat a něco na tom vydělat. Já tedy ano a už hodně dlouho 🙂
Bez tvé známosti díky zapojení do Davidových akcí by to zřejmě tak dobře nešlo, ale to není na závadu. Naopak.
Ať se ti daří i nadále 🙂
Tak mi to nedalo a napsal jsem oslavný článek o Stáni e-booku http://osobnibyznys.cz/ebook-jak-napsat-ebook-za-14-dni/
Pomáháme si navzájem 🙂
Jako partner podporuji jen málo z nabízených info-produktů, o kterých jsem sám přesvědčený, že jsou užitečné.
Perfektné Stáni! 🙂 Máš môj obdiv. Robíš to skvele a inšpiruješ aj mňa…
Stáňo, velice inspirativní článek, který dokáže nakopnout k akci. Děláš to skvěle 🙂
Moc děkuji Stáni, transparentnost opravdu zvyšuje důvěru a ty tu mou máš. 🙂 Povzbudilo mě to i v tom, že vše chce svůj čas a nenechat se odradit prvními neúspěchy, ale pokračovat dál a nabírat zkušenosti až do vítězství. 🙂 🙂 . Děkuji ti moc za eBook – Jak napsat eBook za 14 dní. Je skvělý a moc mi pomáhá v prvních krocích. Děkuji ti. Ráda tě osobně poznám na MIO živě. 🙂 Ahoj Ivana
Děkuji a blahopřeji. Květa
Moc pěkný a inspirativní report.
Vaše konverze tedy funguje i když pošle aff. partner uživatele na blog?
Moc by mě to zajímalo. Asi nejen mě :).
Přidejte za URL vybraného článku Váš affiliate odkaz. Váš odkaz by v tomto případě vypadal například takto: https://stanislavamrazkova.cz/report-za-prvni-dva-mesice-prodeje-ebooku/?a_box=XXXXXXX (kde X jsou čísla Vašeho unikátního affiliate kódu). Je to takto srozumitelné?
Gratulujem 🙂
Taktiež mám rozpísaný ebook. Netuším ešte kedy ho dokončím a kedy spustím predaj ale čísla, ktoré spomínaš v článku určite motivujú 🙂 klobúk dole
Stáni, opět skvělý článek, děkuju! Moc se mi líbí ta otevřenost a upřímnost, s jakou píšeš. Žádné triky, žádná manipulace, žádný nátlak. Jen kvalitní informace. A ono to funguje! Tak by to mělo vypadat.
Stáňo, díky za rozkrytí zajímavých čísel. Docela to pak člověka láká nějaký ebook napsat 😀
Veľmi zaujímavé, skoro až neskutočné.
Ale myslím že úspech tohto ebooku bol daný tým že boli oslovený účastníci EmailAcademy, ktorí už dostali informácie že e-book potrebujú.
Takže môžete spraviť e-book na „varenie zemiakov“ ale pokiaľ nenájdete cieľovú skupinu ľudí, ktorí sú presvedčený že musia variť zemiaky, tak úspech nebude.
Vždy je potřeba cílit na tu správnou cílovou skupinu. Já jsem si za svou cílovou skupinu vybrala právě lidi z EmailAcademy (to si můžete přečíst hned v úvodu eBooku) a bylo to v době, kdy jsem ještě vůbec neznala osobně Davida Kirše a nevěděla jsem, jak se k této cílovce eBook dostane. Dostal se… O tom, jak si vybrat opravdu tu pravou cílovou skupinu a necílit moc zeširoka, píšu právě v eBooku.
Týýýýjo, čumim a moc gratuluju 😉
Dobrý deň,
ďakujem Vám za kvalitnú prácu, ktorú odvádzate! V rodine píšeme 3 e-booky, ja sám mám pripravený vlastný produkt, dlho som rozmýšľal o svojom projekte, čím možem prispieť v 21rokoch a z ničoho nič mi to trklo.. 🙂 Bolo to pred mesiacom-mesiacom a pol, ale až po tom, keď som prišiel na Vašu stránku, bol som motivovaný začať natom pracovať a tak Vám chcem poďakovať za úžasnú motiváciu 🙂 Určite poznám a uznávam prácu Davida Kirša a pokial bude moj vlastný projekt tesne pred dokončením, rád sa s Vami o tom pobavím 🙂 Ešte raz Vám velmi pekne ďakujem a prajem Vám a našim kolegom veľa úspechov!
Marek Strnad
Dobrý den, chci se zeptat, za jak dlouho od zadání žádosti o vyplacení provize u smartemailingu mi bude provize vyplacena? Zkouším psát maily na podporu ale zatím mi nikdo neodpovídá. Díky!
Dobrý den, musíte vystavit fakturu. Provize se nevyplácí na základě žádosti o vyplacení, ale na základě vystavení faktury. Fakturační údaje najdete na nástěnce po přihlášení do affiliate.firma20.cz. Fakturu pošlete na affiliate@firma20.cz, obvykle je vyplacena do týdne. Pokud nemáte možnost fakturovat, napište mi a domluvíme se na jiném způsobu. Jinak maily mám všechny zodpovězeny, pokud nemáte odpověď, zavolejte mi nebo napište SMS.