eBook Radany a Jiřího Urbanových byl jedním z prvních, které mi přišly jako zpětná vazba na můj eBook Jak napsat eBook za 14 dní poté, co jsem jej dala na začátku roku 2013 jako bonus do Online Academy Clubu Davida Kirše. A tak mám velkou radost, že se Radana rozhodla natočit toto video a sdílet svůj info-marketingový příběh s Vámi.
Co mě už na začátku velmi nadchlo, bylo spojení info-marketingu a stavebnictví, v tomto případě konkrétně tesařství specializujícího se na stavbu kanadských srubových domů. V dotazech, které mi občas chodí, se totiž setkávám občas s názorem, že eBooky jsou vhodné pro info-podnikatele, ale chudák klasický podnikatel nemá, jak by je využil. Pravda je ale jinde. eBooky se totiž hodí jako skvělý marketingový nástroj pro jakékoli podnikání.
V každém byznysu totiž musíte klienta nejdříve přesvědčit o tom, že jste opravdovým expertem ve svém oboru a získat jeho důvěru. Řekla bych, že v oborech, jako je stavebnictví, obzvlášť. Sama jsem měla v letech 2006 - 2010 stavební firmu a vím, že při velkých investicích potřebují klienti opravdu opakovaný kontakt a delší budování důvěry, než se rozhodnou Vám svěřit svých pár set tisíc na stavbu domu nebo třeba jen rekonstrukci jeho části. eBook je skvělý nástroj, jak tuto důvěru a vztah budovat.
Můj názor na zpracování eBooku
Coby eBook zdarma spojuje tento eBook velmi dobře všechny tři faktory, které má správný eBook mít. Svému autorovi buduje databázi lidí, kteří se zajímají o stavbu kanadského srubu a zároveň velice dobře buduje důvěru a vztah k autorovi, stejně jako ukazuje, že autor stavbě srubů velmi dobře rozumí. Důvěra a vztah jsou zde velice přirozeně a správně budovány expertním autentickým příběhem, ve kterém se seznámíte s nelehkou cestou Jirky Urbana k jeho know-how.
Nevím, jak to máte Vy, ale mě osobně tyto příběhy vždy utkví v paměti mnohem více, než nějaké pozice a vystudované školy a velice dobře se mi díky tomu lidé pamatují. Lidé velice přirozeně tíhnou k příběhům a proto je dobré seznamovat klienty právě s tím Vašim a budovat důvěru a vztah právě tímto způsobem. V eBooku Jirky Urbana je to provedeno velice dobře, doporučuji se inspirovat.
Z hlediska obsahového je eBook velmi hodnotný a množství fotografií z jednotlivých realizací přimělo i mě na chvíli se zasnít nad tím, jaké by to bylo bydlet v tak krásném srubu, jako vidím na fotkách (můj favorit je na straně 22 vpravo ;)). Pokud bych se do stavby srubu pouštěla, po přečtení tohoto eBooku bych neváhala s tím, na koho se s realizací obrátit.
Mám radost, protože tento eBook obsahuje vše, co správný eBook obsahovat má a Jirka s Radanou byli opravdu pečlivými studenty. Velmi ráda jejich stránky používám na různých přednáškách jako příklad toho, jak se to má správně dělat. Protože když se podíváte na jejich webové stránky, vidíte, že velice výrazně je tady upoutána pozornost právě na stažení eBooku zdarma, který má zároveň lákavý název a upoutá pozornost návštěvníka. Inspirujte se tady pro svůj vlastní byznys.
Tesařství a info-marketing? Jde to k sobě...
Co říká Radana ve videu:
Jmenuji se Radana Urbanová a ve firmě Sruby Urban se zabývám info marketingem. Když jsem se na začátku roku 2013 rozhodovala jestli si koupíme členství v Online Academy klubu Davida Kirše, zásadně k ano přispěly umístěné bonusy při koupi kurzu.
Jedním z nich byl právě e Book od Stáňi Mrázkové Jak napsat e Book za 14 dní. Věděla jsem, že pokud chceme budovat důveru u zákazníka potřebujeme k tomu produkt, know how, ale to má dnes mnoho z nás. Na internetu je tisíce webů, které nabízejí vše možné. Potřebovala jsem něco originálního, a protože jsem vůbec nevěděla co je e Book? Jak ho napsat? Kurz jsem si koupila.
Mark Anastasi, kterého jsme měli možnost vidět na živo při jeho přednášce napsal bestseler o podnikání na internetu. Podělil se s námi o to, že i on si nechal poradit od odborníků. Nejčtenější noviny, časopisy využívají speciální týmy k vytvoření poutavého obsahu a nadpisů. Přesně to jsme chtěli i my. Návod jak napsat e Book, ale ne ledajaký, který zaujme, upoutá pozornost.
Napsali jsme 1. díl 9 Tipů jak postavit efektivně srub za příznivou cenu bez starostí a nervů na konci ledna 2013. A vy se můžete podívat (ve videu), že do dnešního dne si eBook stáhlo skoro 500 lidí.
Psali jsme přesně podle návodu Stáni Mrázkové a eBook nám pomohl v tom, že jsme si uvědomili jakou hodnotu má firma a práce, kterou děláme. Že jsme značka. Co se stalo dál? Klienti se začali sami ozývat, a také za začala plnit databáze v Smart Emailingu.
Kdykoliv natočíme nové video, postavíme nový srub, vždy informujeme databázi o všech novinkách to přispívá právě k budování důvěry. Musíte mít, ale něco za co budou klienti ochotni vyměnit svůj kontakt a k tomu jsou právě ideální eBooky. Je to první krok k nastartování změny ve vašem podnikání. Můžete časem napsat i placenou verzi eBooku a dále rozvést své know how a tento eBook dávat například s 50% slevou jako bonus k vašim službám.
Jediné co mohu opravdu od srdce doporučit je koupit si e Book od Stáni, protože čas a peníze vložené do kvalitních informací jsou nejlepší cestou k vašemu růstu v podnikání.
Napište kvalitní obsah a uvidíte, že zakázky se budou jenom hrnout. Tím to, ale vše nekončí. Stáňa i dále pracuje se svými klienty a naučí vás jak prodat eBook nebo komunikovat dál s databází kontaktů tak, aby se vždy těšili na další e mail od vás.
Radana Kristina Urbanová
www.ju-sruby.cz